Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Wednesday, March 24, 2010

jodoh pertemuan ajal maut

.....semuanya ditentukan Allah s.w.t


pernahkah anda terfikir,bila anda menyayangi seseorang,anda berharap agar ada jodoh antara kalian?

saya pernah dan sentiasa berharap.em,maksud berharap adalah berdoa.


pernahkah jugak anda terfikir,bahawa hubungan anda dengan orang yang anda sayang itu,akan terhenti buat selama-lamanya?

seriously,saya tak pernah terfikir!!
bagi saya,ajal maut jodoh pertemuan ditentukan tuhan.
kadang2,kite tgk orang tu sihat je tapi tup tup dapat berita kematian dia.jadi,sehat xmemberi apa2 makna sebenarnye.kerana maut menjenguk kita setiap hari.
tak semestinye kita ada penyakit kronik,akan mati cepat.tapi bagi saya tu bonus la kan supaya kita sentiasa bersedia dan ingat mati.
sehat pula adalah nikmat dan kadang2 boleh melalaikan kita daripada mengingati mati.


em,ape yang anda akan jawab bila anda ditanya oleh orang yang anda sayang,

"apa yang awak akan buat bila ditakdirkan saya dipanggil menghadap Ilahi?apa plan awak?"


jawapan saya : "saya redha.insyaAllah".


4 comments:

LYaFRINA said...

kalu sy djemput ilahi...
saya redha kalo abg nak kawin lain..
tapi......
carila perempuan sprti sy...
yang dpt mjaga ank kita dgn ikhlas n pnuh kasih syg..
cari la ank2 org susah... supaya nsib mrk terbela...
carila ank yatim.. sbg mana abg memilih sy seorang ank yatim n bpenyakit...

**hehehheh... tba2 emo plok...
tp mmg kita xleh lari drp mmikirkn semua ni kn/??

nursarah said...

life goes on..

mati itu pasti...

nickzdagreat said...

bila kita dah berjumpa tu jodoh dah tu... bila berpisah xbermakna xda jodoh... ajal mmg kita redha.. kecuali kene bunuh.. OMG.. lariiii.....

Alwanieyusoff said...

kalo tau lebh bek tak payah bercinta..
tp kte xtau...
huhu ;(