Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Tuesday, March 23, 2010

siapa tahu cyber cafe tu ape??

"cyber cafe tu jual makanan..minuman....."


kah kah kah
(suara rakan2 sekelas gelak mengejek)



kisah di atas adalah situasi yg dialami oleh shakirah samsudin.

-------------------

kisah di bawah adalah situasi yg berlaku ke atas aku semasa darjah 5 di salah sebuah sekolah yang tersohor di Seri Gombak.


"dibah,awak pernah makan hamburger?",

"ermmm..penah..sedap...",

padahal dalam hati : ape bende hamburger tu?ish ish xleh cakap yang aku xpenah makan.mesti cakap penah makan nanti memakan diri sendiri..ohh!!


"HAHAHAHAHA..awak penah ke?sedap ekk...eeee...kite xpenah makan...kite xmakan la babi."


aku dalam hati : what???burger babi ke...waaa..malunye aku!!


wah wah,bahagia gile rakan aku bergelak sakan hari tu.
ejek aku la tu.......huh!


----------------


budak2..biaselah kan?mesti nak berlagak jugak kalau kawan die kate,"kite penah pegi Australia..awak penah?",


atau pon,"awak penah makan hamburger?"

T_______________T


atau pon,"malam tadi awak tgk x cerite kat tv2?"

"eh eh,tgk tgk.kesian kan perempuan tu..",
(confident gile aku jawab.padahal xtengok pon)

"tu la..kesian la die..last2 pakwe die mati..",
(sekali die bagi respon la...macam betul je cerite ni.bagus bagus xdelah aku termalu malu nanti)

"sedih la..dah la pakwe die hensem............", (pandai aku menokok tambah jalan cerite)



erkk.padahal xtengok pon..tapi aku pelik gak apesal setiap kali aku respon mesti betul.
agaknye kawan aku tu pon nak berlagak taw jugak la kott..HAHA



eleh eleh eleh..korang time kecik kecik dulu pon macam tu jugak kan?
xpayah nak kelentong eh..i taw..





ini bukan hamburger.ini burger begedil.

Setiap daging yang tumbuh daripada yang haram,maka api nerakalah yang paling tepat untuk membakarnya

(maksud hadis sahih)



4 comments:

shakirah samsudin said...

siape tu xtahu cyber cafe tu ape?

baek nye dia.

cik beLLanan said...

dah nmepun cafe..tmpat mknla en..wahaha~

saya mengaku2!hahaha

cinta sang ratu... said...

shakirah : sangat baik =)

dan sangat kasihan pada dia juga

cinta sang ratu... said...

bella : taw xpe..hahaha

yes,akhirnye ade jugak yg mengaku!!risau jugak kalau i sorang je mcm tu T________T