Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Tuesday, May 5, 2009

luka di hati siapa yang tahu

Isnin, 27 April 2009


Alhamdulillah ,pagi tadi selesai sudah paper yang ke-4.ade lagi 2 paper..harap2 semuanye ok2 saje.td aku pg amek exam dgn kaki yang terenjut-terenjut.kakiku cedera kerana………..(tidak lebih dari 20 patah perkataan).

Xleh bagitaw sebab ape.biar aku dgn kakiku saje yg tahu..HUHU..kesian kat aku kan kan?.. bak kate zaidah, “xde penyakit cari penyakit..” HAHA..mane la aku tahu nak jadi cmni..


---------------------------------------

Untuk penghargaan sila bace sampai habis

---------------------------------------


Selame 2hari aku hidup dgn kaki yang kaku ni,baru la aku sedar betapa besarnya kurniaan Allah pada aku.Nikmat yang diberikan selame ini,sangat2 la berharga walaupon pada mulanye kita sebagai manusia yang selalu lupe,xmenyedari nikmat Allah Subhana wa Taala…kite anggap ape yang kite ade skang ni belum cukup lagi padahal bile Dia tarik nikmat tu,baru la kite sedar langit tu tinggi ke rendah…skang ni aku amat menghargai kakiku..dan anggota-anggota yang lain..sangat2 bersyukur dengan ape yang ade..xkesah la orang nak kate aku ni gemuk ke,pendek ke,xcantik ke (tapi comel wooooo…),ape2 la..yang penting,aku sehat..boleh hidup dgn selesa..ade famili yang support aku..n kawan2,jiran2,saudara mara,roommate,datuk nenek moyang dan keturunan.eceh.apehal KETURUNAN plak ni??pastu ade akal yang sehat, bijak, pandai, cerdik, cergas, pintar rajin, saya bijak sekali…ALONG!!(tetibe nyanyi lagu along)..HAHA



Ok,rini aku nak bg ceramah sket ni.cara2 untuk menunjukkan kesyukuran kepada Allah.orang selalu tanye,bersyukur tu macam mane?cukupkah hanye dengan mengucapkan kalimah kesyukuran seperti contoh, “Alhamdulillah Ya Allah” atau pun “Terima kaseh Ya Allah”…pastu,pg wat maksiat ape sume balik..solat xcukup waktu..suke mengumpat..bergaduh ape sume..NO NO NO!! bukan begitu caranye ye kawan2..Cara kite menunjukkan kesyukuran ialah dengan AMAR MAKRUF NAHI MUNKAR..yakni melakukan suruhan Allah dan meninggalkan laranganNYA…sebagai contoh, Ali(bukan nama sebenar) baru dinaikkan pangkat.dia ni bersyukur la sgt2 sbb dgn usaha die selame ni,akhirnye berjaye gak die bodek bos(tipu je ni.bukan bodek ye).sebagai tanda kesyukuran,die pon menambahkan lagi amalannya dengan melakukan solat sunat,menderma,bagi anak2 yatim makan dan banyak lagi la..dan bile kite bersyukur,Allah akan tambah lagi nikmat dalam hidup kite ni..tapi ingat ye kawan2,jika kite bersyukur tapi Allah masih xtambah nikmat mugkin Allah nak uji keimanan kite sebagai hamba2Nya..



Pengajaran yang kite dapat daripada entry ini ialah:-


-bersyukur la dgn ape yang ade..InsyaAllah nikmat kite akan sentiasa bertambah.

-jgn cari penyakit bila xde penyakit

-hargai orang yang berada di sekeliling kite..kerana mereka lah yang akan menjaga kite bile kite tidak berupaya..

-yakin la dengan diri anda..ade kaitan ke??

-jgn mengeluh bila diuji..sket je saket kaki ni..bukannye sakit jantung ke,paru-paru berair ke..

-berdoalah selalu moga jodoh berpanjangan...[?]


@~@~@~@~@~

Ok..tibe mase untuk penghargaan~~

-Alia

-Aisyah

-Zaidah

-Sabrina

Terima kasih kerana menjaga saya sepanjang kaki saya sakit.korang la tempat saya mengadu..HUHU..saya ni jauh di perantauan..famili sume jauh..jalan kaki belum tentu sampai minggu depan..dah la terenjut-enjut ni.ntah sampai bile pon xtaw..HUHU..

Terima kasih sebab sudi pg belikan makanan untuk saya.letak minyak gamat la iodine la..ape sume bagai..im very appreciate that!!

Sabrina,thanks sebab temankan aku jalan kat belakang..walaopon dah lambat nak ke dewan peperiksaan tp kite tetap COOL~~

HAHA



No comments: