Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Sunday, July 19, 2009

Suatu Masa Dulu.....

ini luahan hatiku..tidak penting pon so xpayah la baca.cume diri ini terase seperti mahu meluahkan segalanya disini.maaf kepada sesiape yang tidak berkenan..
ini kisah hidupku..
ape yang sy rasa,ape yang sy alami..
kebahagiaanku,kekesalanku,kekecewaanku,kejayaanku,kecintaanku..
semua menjadi satu...

AKU merindukan diriku di masa lalu..AKU mahu putarkan semula kisah-kisah yang lalu..semasa di bangku sekolah..seorang budak yang suci..aku bahagia dengan masaku yang lalu..dianugerahkan Allah akal fikiran yang pintar,Alhamdulillah dengan keputusan peperiksaan membanggakan melayakkan aku melanjutkan pelajaran di Matrikulasi.Kehidupan di Matrikulasi amat menyeksakan.belajar gile laju kau.seminggu khatam 3 bab kali dengan 3 matapelajaran(matematik+fizik+kimia).tak ke gile tu??naseb baik aku xsakit jiwa.walaupon sebenarnye aku bukan study sangat pon.tapi Alhamdulillah keputusan peperiksaan masih melayakkan aku melanjutkan pelajaran ke Universiti dalam jurusan pilihan.bagi pelajar sekolah teknik seperti aku,belajar di Universiti Teknologi Malaysia adalah 1 kebanggaan kerana kebanyakan budak teknik (kat sekolah aku la..) simpan cita2 nak sambung pengajian di UTM...

bile difikir-fikirkan kembali,Allah banyak beri nikmat kepada aku.Alhamdulillah segala apa yang aku inginkan selalunye akan diperolehi tidak kira la dalam mase yang cepat atau pon lambat..tapi kadang2 aku terleka dengan nikmatnya.iman manusia ada naik dan ada turunnya...namun,aku bersyukur kerana Dia tidak pernah melupakan aku..ada saje peristiwa yang berlaku ketika kealpaan melanda diri ini.mungkin Dia ingin mengingatkan..Jangan Kau lupakan aku Ya Rabbi..

Sepanjang aku hidup di muka bumi ini,banyak pengalaman hidup yang aku perolehi..antaranye,pengalaman diri sendiri,keluarga,rakan-rakan,orang sekeliling dan juga melalui pembacaan..Kini aku sedang mengajar diriku menjadi seorang yang tabah..aku sebenarnye bukanlah seorang wanita yang kuat hatinya,cekal jiwanya namun pengalaman dan masa banyak mengajar aku erti KETABAHAN.kadang2 aku tewas..aku menangis..hanya Dia tempat aku mengadu dan minta kekuatan..selama ini,aku menjadi kuat dan tabah kerana Dia makbulkan doaku..Dia yang memberi ketabahan itu.Dia selalu ada dalam susah dan senangku...aku yang selalu lupakan Dia bila masa senang menjengahku..Ya Allah..maafkan aku..

Dulu masa kecik2,diri ni suci sesuci-sucinye...aku boleh dikategorikan sebagai budak baik.HAHA.apesal gelak??sambung balik.kawan2 selalu kate aku ni SKEMA..pastu asyik2 dengar lagu nasyid.semua taw yang aku ni suke lagu nasyid xsuke lagu omputih.sampai sekarang cmtu.HAHA.kat sekolah dulu jadi naqibah.bagi tazkirah la ape sume.sekarang ni aktiviti tu sume dah xde.aku yang xmencari.bukannye kat UTM ni xde bende2 cmtu.Kat sekolah dulu time budak2 laki pegi solat jumaat,budak pompuan ade usrah kat surau..pastu solat zohor jemaah.aku la yang selalu jadi imam.sekarang??jarang sangat2...tu pon kadang2 kawan2 tepuk belakang baru la jadi imam..

Kadang2 aku terfikir,nape aku jadi macam ni?semua orang bile dah dewasa macam ni ke hidup dorang??tapi aku sangat2 bersyukur kerana walaupun aku dah xmacam dulu,sekurang-kurangnye aku masih ade kawan2 yang baik hati dan yang selalu menasihati aku.sentiase bersama aku walau susah mahupun sonang..

Aku sedang memperbaiki diriku..
Aku mahu jadi seperti dahulu..
Aku sedang melangkah ke arah itu..
Doakan aku...

Mak saya pernah cakap,"Mak tengok Nur ni tabah..kuat..".
Saya jawab,"Sebab mak pun tabah dan kuat sebab tu anak mak pun jadi cmtu".


No comments: