Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Tuesday, June 22, 2010

Bahagian Masing-masing

Sejak 5 Jun 2010,otak saya ligat berfikir macam Ahli Fiqir.Ye,saya fikir macam-macam tahu.Apa yang saya fikirkan tu semuanya melibatkan masa depan,keluarga,pelajaran dan orang-orang tersayang.Ada masanya saya malas nak fikir sebab bukan semua yang kita fikirkan tu akan terjadi.Bila otak berfikir,secara automatiknya kita juga sedang merancang (meneka) masa depan yang kita tak tahu keadaannya.Manusia mestilah merancang sebab nakkan masa depan yang lebih baik kan.Begitu juga saya.Lebih-lebih lagi dalam situasi sekarang yang macam-macam masalah.Saya pernah terfikir nak extend tapi saya taknak!Saya nak grad on time.

Tapi saya tak tahu lah,dengan masalah yang melanda sekarang ni,adakah saya mampu untuk buat PSM2 dengan jayanya?Masalah ni takkan mempengaruhi prestasi sayakah?Mampukah?

Memang banyak sangat persoalan dalm kepala otak ni.Otak saya sentiasa ligat berfikir.

Bila masalah melanda,kita dah takde semangat nak buat apa pon.Saya perasan sangat perubahan dalam diri saya sekarang ni.Masih ingatkah anda pada seorang surirumah yang dulunya seorang software developer?Surirumah berjaya itu adalah saya tapi sekarang tak berapa nak berjaya dah.Sejak 5 Jun lalu,saya dah fail cuci pinggan lepas bangun tidur.Saya juga dah fail masak lauk untuk adik-adik.Saya dah fail kemas rumah,sapu rumah,cuci jamban apa sume.Semuanya sebab semangat dah hilang.Bukan saya saja bahkan emak juga begitu.Rumah tidak berapa teratur sejak hari itu.Nasib baik sangat ada yang memahami.

Sekarang ni,kami semua hanya berharap agar semuanya dapat diselesaikan dengan sebaik-baiknya.Ye,Allah itukan Maha Mengetahui.Dia pasti ada perancangan yang lebih baik buat kami semua.Apa yang saya mampu lakukan hanyalah berdoa,mengharapkan yang terbaik dan yang termampu kami tanggung.

Kesimpulannya,hidup di dunia ini bukan mudah.Bagi anda yang mempunyai kehidupan yang sangat lancar perjalanannya,nikmatilah ia dan sentiasalah bersyukur dengan apa yang dikurniakan.Setiap manusia ada bahagian masing-masing.

Buat keluargaku,kasih sayang Allah itu luas.


No comments: