Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Monday, January 31, 2011

Cahaya Yang Berpengetahuan Dan Berpengalaman

11 hari sudah berlalu sejak 20 januari 2011 yang lalu...

Apa yang berlaku pada hari itu? :)

23 tahun yang lalu, lahirlah seorang bayi perempuan yang comel di sebuah hospital terkemuka di Kuala Lumpur. Di malam yang hening, kedengaran tangisan seorang bayi yang baru pertama kali menjengah dunia. Bayi comel itu diberi nama Nur Adibah yang bermaksud 'cahaya yang berpengetahuan dan berpengalaman'. Besar harapan ayah emak apabila memberikan nama itu kepada bayi tersebut.

sobs sobs sobs..isk touching la plak :P

OK. Dalam erti kata lain, 11 hari yang lalu adalah hari jadiku :) Alhamdulillah masih diberikan kesihatan yang baik, diberikan peluang untuk menghirup udara segar ciptaan yang Maha Esa dan dapat menghabiskan masa bersama keluarga setelah berhempas pulas menyelesaikan pengajian :)

HEAVEN!!

Sekarang.
Masih di rumah. Merancang untuk menjalankan perniagaan, insyaAllah. Tapi masih dalam dilema sama ada nak buat itu atau nak buat ini. Tidak tahu lagi macam mana. Bincang-bincang dengan emak. Dapat greenlight. Tapi kadang-kadang orang lama ni kejap dia OK nanti kejap lagi dia TAK OK pulak. Pening kepalaku dibuatnya. Langkah pertama harus ku ambil. Tapi bagaimana?? Ooh Allah, berikan aku jalan.

Surat daripada UTM dah sampai beberapa hari yang lepas. Alhamdulillah, segala penat lelah bakal diiktiraf tidak lama lagi. Senat dengan berbesar hati menganugerahkan Ijazah Sarjana Muda Kepujian Kelas Dua (Tinggi). Seronok bila baca surat tu. Dalam keluarga belah ayah, aku orang pertama bakal dapat ijazah. Tak sangka sebenarnya dah habis belajar ni. Kadang-kadang rasa macam tak percaya tapi percayalahh...kasihmu lama tersulam..eh eh ternyanyi pulak I. Biaselah, excited lebih :D

Konvo nanti nak pakai baju ape eh??Cant wait!

p/s : Nak bunga besar dan banyak ye! :D

Entry tamat tanpa perenggan penutup. Macam tergantung sikit la entry ni hu hu.

No comments: