Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Wednesday, January 12, 2011

Jasa Yang Perlu Di Balas

25 hari menjalani hidup sebagai seorang penganggur berjaya.

Hati ni dah tak sabar-sabar nak kerja. Rasa macam lama sangat dah duk kat rumah ni. Padahal sebelum ni bukan main lagi nak berehat kat rumah lama-lama,puas-puas pastu baru gi kerja hehe (berlagak macam anak orang kaya kau ye!). Selain membesarkan apa yang sudah sedia besar, menonton TV dan memenuhi masa lapangku yang bagai tiada nilainya, aktivitiku di rumah adalah mencari peluang pekerjaan lah.

Semalam sudah habis aku belek-belek kerja kosong kat jobstreet. Semua kerja berkaitan programming melibatkan C++ dan C# aku mohon. Kalau bahasa lain, aku abaikan hu hu. Bukan ape, aku pon tak tahulah kenapa aku tak minat buat web, php, html dan blablabla. Sebelum ni ada interview company buat web, memang takde perasaan la pegi interview tu. Pergi sebab nak amek pengalaman je sebab sebelum ni tak pernah lagi pegi mane-mane interview. Lagi satu, kalu tak pegi kang mak aku marah ha ha ha.

Tapi memang banyak jugak la yang aku belajar masa interview tu. Nasib baik pegi. Pikir panjang jugak sama ada nak ke tak kerja situ, tp bila pikir-pikir balik, better aku cari kerja yang aku minat. Barulah ada semangat nak bekerja kan. Walaupun memang aku akui la susah kot hu hu. Takpe, tak cube tak tahu kan. Esoknya pulak terus aku tulis balik resume, betolkan apa yang patut biar bagi jelas dan dengan penuh tekad, mohon kerja yang berkaitan C++ dan C#.

Alhamdulillah.

Setakat ni ada respons dari company kat PJ dan Cyberjaya. Tengoklah nanti, ade rezeki tak ke mana semua tu kan. Doa jelah banyak-banyak.

Harapnya, semua akan berjalan lancar. Nak bayar duit pinjaman belajar lagi ni haa hu hu. Ai, muda-muda lagi dah terlibat dengan hutang-piutang ni. Silap haribulan boleh bankrap. Nauzubillah~~

Semoga dikuatkan hati ini dan dipermudahkan perjalanan hidupku. Banyak jasa yang perlu dibalas. Banyak hati yang perlu dijaga. Banyak perut yang perlu diberi makan. Banyak memang banyak.

No comments: