Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Wednesday, May 19, 2010

Allah Knows Best!

Rase sunyi sangat.Tak suke perasaan ni sebab rase macam diri tak berguna.Keep thinking same issues.What will happen to me after this?dah tak tahu macam mane nak tenangkan hati ni.Kalu tak sebab Allah bagi cuti,dah lame baca Quran tu untuk tenangkan hati ni.Hati ni berbisik, sabar..sabar..ni bahagian die,bahagian aku ade yang lain dan mungkin lebih baik.Allah knows best!


Orang selalu cakap aku ni berani,kuat dan tabah.Aku tak tahu kenapa dorang cakap macam tu.Bila aku tanye nape?dorang tak cakap plak..aishh,tak faham aku.Boleh tak tolong terangkan nape korang cakap camtu?nampak macam aku menderita ke?haha.Aku rase aku dah cukup happy go lucky dah.Kalau aku ade masalah,memang aku takkan tunjuk kat orang.Aku bukan jenis yang moody secara tidak bertempat.Maksudnya,kalau aku tengah marah kat seseorang,aku takkan libatkan orang lain dalam perasaan aku.Aku takkan secara tak tentu hala bermasam muka pada kawan yang takde kaitan dengan kemarahan aku.Bayangkan perasaan kawan kita bile secara tibe-tibe kawan sendiri bermasam muka kat die?Of coz sedih kan.dan secara tak pasal-pasal akan terase hati.I know that feel sebab pernah berlaku pada aku sendiri.Tapi tulah,just fikir positif dan cuba faham la mood kawan tu kan.Manusia tak sempurna.Aku pon tak sempurna.


Aku percaya dengan quote,'WHAT YOU GIVE,YOU GET BACK'.


Bila kita layan orang dengan baik,orang akan treat kita dengan baik jugak.
Bila kita benci kat orang tak tentu pasal,orang akan benci kat kita tak tentu pasal jugak.
Bila kita sayang kat orang,orang akan sayang kita.

Kesimpulannya,lu pikir la sendiri.
Assalamualaikum.


**entry ini adalah tiada kaitan dengan sesiapa.ia hanyalah luahan hati penulis yang kebosanan di rumah dan menderita akibat sesungut.TQ


No comments: