Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Friday, November 14, 2008

sambal belacan vs goreng pisang

cinta itu boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan
walau pedas hingga mengalir air mata masih mau dimakan jua
cinta jgn dibuat mcm goreng pisang sungguh enak bila mkn panas2
bila ia sejuk jd kurang enak
ho ho ho ho....hilang sedapnyaaaaa.....
cinta??suatu perasaan yg hadir dlm diri seseorang..kurniaan Allah buat hamba2Nya..
aku percaye sume org akan merasai bagaimana rasanye perasaan itu..
hmm...xkiralah sama ada cinta korang terbalas @ tidak..yang penting penangan cinta ni mmg hebat..
manusia sanggup wat ape sj bile dah dilamun cinta...termasuk lah wat bende2 yang xsepatotnye demi membuktikan cinta mereka...
aku??aku sudah menemuinya tp xtaw la ade jodoh x antara kami...InsyaAllah ade...
kami jarang contact..jarang jumpe sbb belajar jauh...tp aku xkesah,aku taw tu sume xperlu buat mase ni...ikatan sekarang ni belum sah lg ntuk kami buat sesuka hati..aku senang dgn ape yang kami lalui sekarang..moga hubungan ni diredhai...Ameen..
buat rakan2 sume n ntuk aku jgk,renung2kan lirik nasyid ni..

rasa cinta adalah 1 anugerah Tuhan pada hambaNya
dan kerananya manusia sanggup apa saja asalkan dia memiliki apa yang dicita
kerna cinta sanggup berkorban apa saja harta dan nyawa
setiap detik hanya memikirkan tentang si dia yang tercinta ingin bersama sepanjang masa
tetapi pastikah cintamu dihargai??
mungkinkah si dia kan tetap setia??
setelah kau serahkan jiwa dan ragamu??
mungkinkah kau pastikan tidakkan dihancurkan....??
jika engkau mencintai bunga sedarlah engkau bunga itu akan layu
jika engkau cintakan manusia sedar lah suatu hari dia akan pergi
jika engkau mencintai harta,harta itu nanti kau akan tinggalkan
jika engkau cintakan Ilahi hanya dia yang akan kekal abadi...
Cintailah Ilahi....

3 comments:

ai[m]ael said...

cintailah cinta...

ahakz...

aku dilamun cinta...

cinta menyebabkn aku mengelamun...

mengelamun tentang cinta...

oh..cinta...

cinta itu satu keajaiban..

cinta mendorong aku mencapai impian ku...

oh..cinta...

aku tak ingin kehilangan mu...

~~hebat x aku???

Alwanieyusoff said...

cintapdmnusiaakhrnya= kecewa + airmata..

cinta sang ratu... said...

hebat sungguh aimi..hehe
btol wani,aku sokong 100%!!!