Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Friday, April 29, 2011

Sebulan Selepas Graduasi

....Minggu ini adalah minggu yang penuh kesyukuran...Alhamdulillah :D

Perkara pertama : Aku sudah dapat kerja.

Perkara kedua : Bakal menerima kunjungan beberapa pihak.

Perkara ketiga : Bakal menghadiri kursus.

Sekarang bukan nak cerita pasal perkara kedua dan ketiga. Perkara pertama adalah yang terpaling penting sekali sekarang ini dan tentulah yang paling dinanti-nantikan selain perkara kedua dan ketiga :P

Tapi kan,walaupon aku seronok dengan perkara pertama, dalam masa yang sama, aku rasa bersalah jugak. Antara kepentingan diri dan persahabatan. Kadang-kadang kita perlu pentingkan diri jugak, bukan? Maafkan aku teman. Namun, aku mengharapkan yang engkau akan join company tu jugak sama dengan aku. Aku harap sangat ko pegi interview tu. Dan aku doakan ko dapat kerja ni so kita boleh berangan lagi macam masa kita dapat kerja kat company Cyberjaya dua hari yang lalu. Di sini, aku ingin pujuk ko sekali lagi. Antara sebab yang ko patut terima company kat Subang adalah ; Gaji lagi tinggi, company stabil, permanent, banyak benefit contohnya nak beli kereta, rumah pon senang. Walaupon kita sangat berbangga dengan company kat Cyberjaya, namun aku masih merasakan yang kat Subang lebih baik. Oh ye, yang paling penting, kat Subang ada aku :D

Adakah engkau masih berbangga lagi dengan company yang dimiliki oleh orang putih itu? Ye aku tahu itu company antarabangsa tapi bila memikirkan yang kita ni masih fresh, adalah lebih baik menimba ilmu dengan company yang sudah stabil dan ramai pekerja senior yang boleh dijadikan tempat untuk bertanya. Sudahlah company Cyberjaya itu masih baru di Malaysia ini, kita ni first batch pulak tu. Nak tanya kat siapa nanti kalau tak tahu buat? Lagi pula kita di sana hanya kontrak selama setahun. Entah selepas itu menjadi pekerja tetap atau tidak.

Walau apa pon Wani, aku terima segala keputusan ko. Aku pon mengharapkan yang terbaik untuk ko. Ko dah dapat peluang ni, so kalau boleh janganlah lepaskan ye ;)

Dunia ini betol betol pelik lah. Masa aku duk tertunggu-tunggu dapat kerja, takde satu pon menjengah. Bila dah dapat satu offer, tiba-tiba datang plak offer lain dan kena buat pilihan pulak tu. Nasib baik dua company je kalau banyak? Eceh.

Buat kesekian kalinya, aku nak mintak maaf lagi kat ko, Wani.(plz pergi interview tu ye)



1 comment:

cik ikin said...

nape aku komen aritu...tak ke udara pon???ini tk adill.haha