Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Tuesday, March 1, 2011

Di Sebalik Lagu 'Doa Seorang Kekasih'

Doa Seorang Kekasih

Album : In-Team'04
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com



Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala


......................


Allahu Akbar...Lagu ataupon doa ni kalau didengar berkali-kali pon takkan jemu. Bila kita selalu ucapkan dibibir, mudah-mudahan dimakbulkan oleh Allah. Sebenarnya lagu atau doa ni mempunyai kisah disebaliknya...


Dulu, aku ni peminat setia kumpulan inteam. Aku tak tahu kenapa aku minat sangat-sangat ha ha. Walaupon pada masa tu ramai jugak yang tak suka lagu-lagu hits yang dorang nyanyikan adalah lagu bertemakan cinta, aku punya hujah tersendiri. Bagi aku, apa salahnya muzik nasyid dimasukkan elemen sedemikian kan. Itukan lumrah alam. Sebenarnya, mereka-mereka yang tak suka tu, bukan beli pon album inteam kan. Dalam album tu banyak lagi lagu-lagu dakwah dan bukan hanya cinta kepada manusia.


Oleh sebab terlalu minat, aku join forum sahabat hijjaz. Kat forum tu ada banyak topik yang dibincangkan contohnya berkaitan wanita, petua, tazkirah dan macam-macam lagilah. Masa aku tingkatan dua (tahun 2002), aku post doa seorang kekasih (masa tu aku letak tajuk dia 'doa buat kekasih') kat ruangan wanita. Dalam masa tiga hari lepas tu, aku dapat emel daripada Abg Faizal Osman. Dia mintak izin nak amik doa tu dan buat lagu. Bayangkanlah punya seronoknya aku kan ha ha! Masa tu, aku harap sangat-sangat biar lagu tu inteam yang nyanyi :P


Agak lama la aku tunggu lagu tu keluar. Mula-mula aku ingatkan lagu 'Nur Kasih' tu lah lagunya. Sebab lagu tu pon doa jugak kan tapi aku pelik la kenapa pendek je padahal panjang kot doa yang aku bagi tu. Dalam tahun 2004, barulah keluar lagu / doa ni. Masa tu aku dah tingkatan empat dah! Lama betol la tunggu lagu ni keluar tapi tak kesahlah kan asalkan inteam yang nyanyi :D


Kalau korang yang beli kaset inteam '04 dan baca kat bawah lirik lagu ni, mesti korang akan perasan yang description dia macam ni :


Lagu : Abai Os

Lirik gubahan semula : Abai Os


Nampak? Secara keseluruhannya, lirik tu tak banyak sangat perubahannya. Kalau beli CD, tak tulis pulak lirik gubahan semula tu. Aku tak pasti la sampai sekarang ni masih macam tu ke tak cetakannya. Rasanya cetakan awal je kot yang tulis 'lirik gubahan semula' tu.


Sekarang, bila aku ingat-ingat balik, rasa macam rugi pulak aku tak mintak royalti ha ha ha. Kalau nak bangkitkan perkara ni pon, aku takde bukti sebabnya emel lama aku dah tak guna - kalau tak,boleh la tunjuk bukti emel Abg Faizal Hijjaz pastu claim royalti he he. Apa-apa pon, aku takkan lupakan kenangan ni. Walaupon tak dapat royalti, aku hanya harap sesiapa yang dengar lagu ni dan amalkan doa ni, aku pon turut kena tempiasnya. Boleh jugak buat saham kat akhirat nanti :D


OK pergi baca doa ni sekarang!


Jom beli tudung kat sini



4 comments:

zulhilmi ishak said...

serius wei dibah?!!..aku minat kott lgu nii!..woahaha..xsgke kwn aku yg wat lirik nih..hehehe

cinta sang ratu... said...

iye zull...silalah percaya.ini betol2 bukan cobaannnn :D

Siti Nurizyan said...

wahhhh... sy mmg minat lgu tu.. sgt2...

takpe, royalti kat dunia ni tak sebaik disana...

^_____^v

cinta sang ratu... said...

hehe betol2...insyaAllah :D