Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Monday, March 16, 2009

Trip to Terengganu-part 1

Khamis, 12 mac 2009

Perjalanan ke terengganu bermula lebih kurang jam 3 ptg. Aku, Zaidah, Alia and KakTie tersangat la excitednye..hehe..walaupon banyak keje yang perlu diselesaikan dan dihantar pada hari isnin, tp kami tetap dgn niat kami untuk meninggalkan utm barang sehari dua...nak cari ketenangan bak kate aku...dalam perjalanan tu macam2 la yang kami bualkan..main teka-teki la..aku and Zaidah gelak tanpa arah tuju..hahahaha..kitorang mmg macam ni..kadang2 bile aku tgk muka Zaidah pon bleh tergelak..ntah ape2 ntah...

Tp yang pastinye, ape yang ade dalam fikiran Zaidah mesti aku dapat detect..hehe...bahaya gak aku ni kan?? Tp fikiran Zaidah je la..haha

Berbalik kepada cite perjalanan kami ke pantai timur...

Lebih kurang jam 7.30 ptg kami pon berehat sebentar mengisi perut...krukk krukk bunyi perut Alia...kami singgah makan kat kuantan..dekat2 je ngan UIA kuantan..hehe...aku pon ape lg...text message la...”salam.awk nak jumpe sy x??sy ngah makan kat bla bla bla...”(aku message sape??RAHSIA... ;p) .dipendekkan cite, orang itu xjd datang kerana segan katenye...yeke segan??pemalu rupenye...haha..anak sapa la ni ye...xpe2,laen kali nak mai johor habaq dlu na...xpasai2 chek dah p t’ganu...sebbaik hang xbeli tiket lg naaa....(sape xpaham sila abaikan ;p)

Selepas menunaikan tanggungjawab pada yang Maha Esa, kami meneruskan perjalanan meredah kegelapan malam...dengan harapan sampai ke destinasi dengan selamat dan jayanya...Alhamdulillah akhirnye kami sampai juge ke rumah Alia lebih kurang jam 12 tengah malam.. itu pun selepas tersesat kerana terlajak jalan...namun kami telah diselamatkan oleh Alia apabila beliau cube mengingati jalan alternatif ke rumahnya...ingatan Alia mmg tajam...Syabas kepada beliau..

Kedatangan kami disambut baik oleh famili Alia..first time ni tido umah orang..segan ar plak..sebelum pegi xpikir panjang..haha..tp mak Alia ok ar..ade je bende yang diborakkan..kire Alia ni mmg turun dari mak die ar..cara cakap pon lebih kurang je..hehe..malam tu sebelum tido kami makan lg!!makan kuih donut,pau goreng inti kacang and meehun goreng..rase kuih donut tu sebijik cam mak aku buat...sedap ooo...lembut je..rindu ar plak kat mak.xpe,sebulan je lg nak balik umah (ayat sedapkan ati sendiri..sob..sob..)

Pas makan aku and Zaidah pon ape lg..terbongkang la..opppsss!! terlelap...hehe..penat sgt bergelak ketawa dalam kete KakTie..terima kasih kepada KakTie yang sudi menumpangkan dan belanja kami makan..bak kate KakTie,”jangan nak mengade.korang tu study lg..”. Maksudnye die xbg bayar la..hehe..semoga murah rezeki KakTie..Ameen..

Esok (jumaat,13 mac 2009) kami ade misi...jengjengjeng..

No comments: