Mari Berselawat Setiap Hari

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Ya Allah,limpahkanlah rahmat ke atas Muhammad

Friday, October 21, 2011

Housemate. Anyone?

Serabut betul rasanya hidup sejak kebelakangan ni. Otak, emosi selalu tak menentu. Otak berfikir, emosi mentafsir. Sedih, pedih, marah, duka, ceria dan macam-macam perasaan bercampur baur, silih berganti. Sekarang, balik dari kerja masih ada mak dan adik beradik menanti di rumah. Kalau lapar, mak ada. Tapi tak lama je lagi mak dan adik adik nak pindah Terengganu. Tak boleh bayangkan macam mana balik rumah, takde orang sambut. Mesti sunyi sangat :(

Ajak Wani duduk sekali, segan katanya. Apelah yang nak disegankan. Aku pon tak paham. Ye, mungkin sebab jauh nak ulang alik dari Gombak-Putrajaya-Gombak setiap hari. Takpelah, aku faham. Takkan nak paksa kot kan. Aku selalu jugak fikir, macam mana nanti ni...Boleh ke aku duduk sorang-sorang, boleh ke aku itu-ini. Mak suruh kahwin tapi entah la. Kahwin? Tak perlulah berharap apa-apa. Kalau anak je yang semangat tapi parents macam tak support, lupakan jelah niat murni kau tu Dibah. Pintu hati tak buka lagi nak terima menantu. Tak tahulah samada tak berkenan atau tak bersedia. Redha je.

Dalam otak duk fikir macam macam ni, mesti teringat kat arwah ayah. Sedih sangat rasa. Sejak ayah pergi, sekali je aku pernah mimpi ayah. Walaupun sekali, dah buat aku rasa gembira sebab dalam mimpi tu ayah senyummmmm je. Pastu ayah lambai tangan kat aku and then ayah pergi. Seronok kan? and sedih :( Aku mimpi ayah masa lepas sahur. Kiranya masa azan subuh camtu. Sebelum sahur tu, aku ada wat solat Tahajjud. Tak sangka mimpi ayah lepas tu. Ayah, Nur rindu ayah sangat-sangat-sangat.

Sejak ayah takde, aku jarang keluar dating. Kalau keluar pon mesti bawak Adib or Amin. Aku takot segala perbuatan aku, ayah yang kena. Ye, memanglah aku takde pegang-pegang dengan dia tapi kalau jumpa je pon dah dosa dah. Aku taknak ayah terseksa dalam kubur disebabkan perbuatan aku. Sedangkan mak ayah ajar aku perlakuan yang baik-baik je. Kalau mesej pon dah kurang lagha-lagha semua T____T Harap aku akan terus istiqamah.

Esok nak balik kampung Jelebu. Nak tengok baby Pakcik and sekali harung bawak balik borang untuk Atok. Banyak lagi hal tak settle lagi pasal harta pusaka ayah. Rasa agak terbeban sebab aku anak sulung. Bukan senang jadi pemegang amanah untuk adik-adik walaupun takdelah banyak pun yang ayah tinggalkan. Susah kan jadi anak sulung ni?huhuhu..

Macam mana lah nanti adoiyai....(mengeluh je aku ni huh)

**Sedih ayah tak sempat merasa naik kereta aku. 2hari lepas ayah pergi baru dapat kereta. Perasaan? Takde! Tak happy. Blurr lagi adalah.

No comments: